גיל נדל משרד עורכי דין

 

על טעות חקיקתית בנוגע לרישום מועד עלייה לכביש

 
עוד בנושא
תקנות חדשות בנושא סימון מוצרי מזון המכילים חפץ
האם ניתן לבצע "הרמת מסך" לצורך גביית חוב מחברת סוכני מכס?
עדכון פסיקה: ליצרן יש זכות להגביל יבוא חוזר של מוצריו לישראל
מניעת מימוש אשראי דוקומנטרי בשל חריג המרמה - עדכונים
עוד בנושא
ספק זר שהפיק חשבוניות פיקטיביות לא יוכל לתבוע על אי-תשלום
העליון קבע: אין לתבוע בישראל חברת שמאות בלגית בגין נזק למטען
הגבלים עסקיים: פטור חדש לחברות ספנות בהסדרים תפעוליים
החל מ-2014- חובת סימון חדשה במוצרי מזון: שומן טראנס
אין חובה לתת העדפה לתוצרת הארץ בהתקשרות לאחר ביטול מכרז
תביעת ביטוח נגד יצרנית המקררים Sharp לא תתברר בישראל
מכשיר חכם לכל כיס? על הרפורמה בייבוא מכשירים סלולריים לישראל
בית המשפט העליון מעכב הליכים בתביעה נגד KIA העולמית
העונש על תיאום מחירים בתחום ההובלה האווירית
תיקון 42 לחוק מס ערך מוסף
מרחיבים את העסק לחו"ל – על המיסוי כבר חשבתם ?
סחורה נגנבה ממחסן מטענים? המחסן יישא בתשלום מסי היבוא
סקירה: האם להקים "סניף" או "חברת בת" בישראל
חוות-דעת של רואה חשבון או יועץ מס - יצירה ספרותית?
מחלוקת בין ספק דני למפיצו הישראלי- תתברר בדנמרק
רעידת אדמה וצונאמי ביפן- "כח עליון"?
מכולה גנובה תושב לבעליה החוקיים
שביתה ברכבת: מכה לבעלי המטענים ?
בית המשפט: יש למכור סחורה המוחזקת בנמל - ושאלת הבעלות בה תוכרע בעתיד
איסור על הכנסת מוצרים נוזלים לאירופה - האם הדיוטי פרי צריך להזהיר?
יצואן בטחוני שחטא לא יצא נשכר
חברת גוטקס הורשעה בבית המשפט בהטעיית המכס והתחמקות ממסים
אכיפת פסקי-דין זרים בישראל- כדאי להכיר
נזק ברכב "וולבו" מיובא מצדיק את גרירת וולבו העולמית להתדיינות בארץ
החובה לוודא מסירת כתב תביעה נגד יבואן פלסטיני - לא בכל מצב
מי הגורם שישא בעלויות אחסנה והשמדת טובין מזויפים? בית המשפט עושה סדר בעניין
האם נזקי רטיבות למטען כתוצאה מגשם הם "כוח עליון"?
מתי תחויב חברה זרה שהגישה תביעה בישראל בהפקדת ערובה?
יבואן: כיצד יש להתגונן מפני מכירה לחברה המצויה בקשיים?
יבואנים אישיים הגישו עתירה כנגד משרד התחבורה בעניין אי מתן רישיונות יבוא לרכבים מארה"ב
יבואן כלבים יפצה את תנועת "תנו לחיות לחיות"
המסע של כתב טענות אל מחוץ לשטחי מדינת ישראל
תיקונים לאמנות ADR ו – RID להובלת חומרים מסוכנים במשאיות וברכבות
יום עיון מיוחד ליצואנים ישראליים
על החרמת מוצרי יהודה ושומרון על ידי הרשות הפלסטינית
תובענות ייצוגיות – חלק ב'
עסקת אשראי דוקומנטרי – עקרון ההתאמה
נדחתה טענת "פורום בלתי נאות" כנגד תביעת יצואן ישראלי
מוצרי הלבשה – סימון על פי צו הגנת הצרכן
חיטוי אריזות ומשטחים העשויים מעץ
חובת דיווח על הכנסה והוצאה של כספים מישראל
בית המשפט:החוזה הבלתי חתום עם ספק שירותי הלוגיסטיקה – מחייב.
הסתמכות על ייעוץ משפטי תספק הגנה כנגד אישום פלילי? לא בהכרח
בית המשפט –מהי הודעה מוקדמת סבירה בטרם ביטולו של הסכם הפצה?
בית המשפט: אי הפעלת זכות העיכבון מלמדת על ויתור מצידו של בעל הזכות
תביעה משפטית – הנמל איבד את המכולה – הנמל ישלם את דמי האחסנה
בית המשפט: מלכודת לצורך קיזוז חוב לא נחשבה כנגועה בחוסר תום לב
בית המשפט- שיווקת סחורה הנושאת פרטי יבואן אחר ללא הסכמתו – תשלם !
חברות קשורות וערך העסקה לצורכי מסי יבוא - חלק ראשון
בית המשפט: חסינות רשות הדואר לא תחול במסגרת פעילותה כתאגיד בנקאי
פקיד רישוי: קיבלת שיקים פתוחים והעובד שלך גנב אותם-מי אחראי?
המצאת כתבי בי-דין לסוכן מכס בעבור יבואן מהרשות הפלסטינית
מה קורה כאשר לא נחתם הסכם מסודר
יבואן: שילמת עמלות מיותרות לדעתך? אל תישן על זכויותיך
המשטרה תפסה רכב והחזיקה בו לזמן ממושך ובלתי סביר - המשטרה תפצה
תביעה כנגד ספק סיני – פרוצדורה ליברלית של בית המשפט
נדחתה טענת יבואן – "שימשתי כגורם פורמאלי בלבד"
יבואנים אישיים של רכב: משרד התחבורה עיכב את הנפקת רישיונות היבוא, ובשל כך נאלץ לשלם יותר מיסים
מי נחשב למורשה מטעם חברה זרה לצורך קבלת כתבי בי-דין?
סימון טובין ביבוא לאיחוד האירופי
"המצאה למורשה" - פטנט משפטי בהגשת תביעות כנגד צדדים שאינם ישראלים
טיפים לסחר בינלאומי נבון בתקופת משבר כלכלי
הלחימה בדרום - כח עליון?
בית המשפט ביטל מכירת טובין במכרז של המכס
מתי ניתן לעכב מימוש אשראי דוקומנטרי?
מה עושים במקרה של חובות אחסנה? - חלק שני
היכן ניתן לתבוע ספק סיני שהפר חוזה? – חלק שני
היכן כדאי לתבוע ספק סיני שהפר חוזה?
אשדוד בונדד תחשוף כיצד קבעה את המחירים של אגרקסקו
מה עושים במקרה של חובות אחסנה? - חלק ראשון
איזו אגרה צריך לשלם בתביעה לביטול גרעונות?
בית המשפט המחוזי זיכה יבואן מעבירת הטעייה לפי חוק הגנת הצרכן
ההסכמים הבינלאומיים של מדינת ישראל יכולים לעזור לך!
נמל אשדוד לא חויב בפיצוי בגין מכולה שנעלמה
סיגריות שנגנבו ממסוף מטענים: המסוף יפצה, המכס לא יחזיר את המס
עיכבון סחורות בידי מחסן ערובה – גם כאשר היבואן אינו צד לחוזה
על בטחון ויציבות בסחר הבינלאומי – מסע בעקבות החקיקה והפסיקה במדינת ישראל
תיקון לצו הגנת הצרכן – סימון טובין
מי מגן על חיילי המילואים ?
הסחורה בבעלות הספק עד לפרעון מלא של התשלום - על סעיף שימור בעלות שלא תפס
לתשומת לב היצואנים - צו היבוא והיצוא (פיקוח על יצוא טובין, שירותים וטכנולוגיה דו-שימושיים)
תקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה), תשס"ו-2006
מבזקי הקהילייה האירופית - יולי 2006
על קריסת המשא ומתן בסבב הנוכחי של ארגון הסחר העולמי
גרימת נזק ראייתי, או - מה קורה כאשר הנתבע איבד, ברשלנותו, מסמך שיכול להיות לעזר לתובע ?
הובלה-האם המוביל רשאי לעכב/לקזז טובין וכספים בגין חוב כספי?
תביעות נזיקין-פיצויים בגין נזקי השביתה במשק
תביעות נזיקין-לציבור התעשיינים, היצואנים והיבואנים: אחריות למוצרים פגומים - ישראל וארה"ב
חדשות הקיהלייה האירופית-שיווק והפצה של חומרים מסוכנים בקיהלייה האירופית
תביעות נזיקין - פיצויים בגין נזקי השביתה במשק
תביעות נזיקין- פיצויים בגין נזקי השביתה במשק - עדכון
מחסומי סחר בלתי מכסיים - חיטוי וסימון אריזות עץ - דרישות חדשות
יבוא מזון לארה"ב - חובת מתן הודעה מוקדמת
מי ישא בתשלום דמי השהיית מכולה? - עדכון פסיקה
תביעות נזיקין נגד המדינה
משרד הבריאות ישלם 800 אלף שקל ליבואנים שנפגעו בשל פרשת רמדיה
חברת חממה עתרה לבג"ץ: טוענת כי יבואני בוטנים מופלים מול היצרנים
דמי הרשאה- סיום הסאגה המשפטית
ייצוגית בגין אי-סימון שיעור ריכוז העגבניות בקטשופ: התובע הייצוגי חזר בו
בקיצור נמרץ: חוק קידום התחרות בענף המזון
איסור תחרות בלתי הוגנת ביבוא- עדכון פסיקה
מותחן רצועה או מסב למערכת תזמון? ביקורת על הנחיית הסיווג של המכס
מתי ידון בית המשפט בסכסוך המערב גורם זר?
חברת ביטוח תוכל לתבוע בישראל מחסן בלגי בגין נזק למטען
בית המשפט ביטל פסק-דין שניתן בהיעדר הגנה נגד יבואן פלסטיני
תובענות ייצוגיות נגד רשויות המס
בית המשפט: לא נפלה הטעייה בסימון אחוז עגבניות בתרכיז עגבניות
מפיץ שהפר הסכם הפצה לא יחויב בפיצוי
תביעות הקשורות לנזק למטען מיובא יפוצלו בין ישראל לאנגליה
העליון: יש לאחד דיון בתביעות ייצוגיות בתחום סימון רכיבי מזון
פיקוח על יצוא ציוד דו שימושי
הצעה לתיקון חקיקה: כללים אחידים למתן תעודת הכשר
הוכרעה מחלוקת לגבי מיזם משותף ליצוא פירות לשווקים בחו"ל
על חובותיו של נמל אשדוד בנושא טיפול ביצוא גרוטאות
האם רשות המיסים יכולה להרים את מסך ההתאגדות לצורך גביית חובות מיסים?
פסק-דין תקדימי בעליון: רשות המיסים מנועה מלבצע הרמת מסך עצמית
תשלום דמי חגים לעובדים
אי-התאמה בתוכן מטען מיובא לא מאפשרת עצירת אשראי דוקומנטרי
התקבלה תביעת מחסן נגד יבואן: זכות העיכבון הופעלה כדין
בית המשפט: ממן אחראי לנזק בשל אי שמירת מטען בקירור
מחלוקת בין חברה ישראלית לחברה מברה"מ תתברר בישראל
בית המשפט העליון קבע: לא כל הפרה מזכה בפיצוי מוסכם
גם בהעדר הסכם כתוב ניתן להכיר בעסקת קונסיגנציה ללא מחירי מינימום
מחלוקת בין חברת תעופה ירדנית לנציגתה בישראל לא תתברר בארץ
על קו הגבול שבין יבוא אישי ליבוא מסחרי של רכב
סנקציות בגין סחר אסור עם איראן
באילו מקרים לא תכובד תניית שיפוט ייחודית לבימ"ש זר?
לידיעת היצואנים: הנחיות בנוגע ליצוא מוצרי קוסמטיקה לקהילייה האירופית
יבואן בלעדי שניסה לחסום יבוא מקביל ותביעתו נמחקה- ישלם הוצאות
נזק למטען שנשלח מארה"ב ליוון? הדיון המשפטי יתקיים בישראל
המהפכה בתקינת מוצרים מיובאים יצאה לדרך
בית המשפט העליון: בנק יוכל לתבוע בבית משפט בישראל חברה בלגית בגין עסקת יהלומים
בית המשפט: פסק בורר בענייני סחר בינלאומי יכובד ולא יבוטל
בית המשפט: יינתן רישיון לכלי רכב של בטר פלייס שגילם יותר משנה
בית המשפט: אין הסכם בלעדיות? אין צו מניעה נגד יבוא מתחרה
תביעה נגד חברת הובלות איטלקית תעוכב ולא תידון בישראל
משרד החקלאות יפצה יבואני איילים בגין מיזם שנכשל
בעקבות עתירה לבג"צ: יבואן חלקי חילוף לטלוויזיה יהא פטור מהצגת אישור מכון התקנים כתנאי ליבוא
קניין רוחני
בית המשפט: לעיתים דרישת הון עצמי מיבואן רכב אינה מוצדקת
בית המשפט העליון: מפיץ בלעדי שהסכם הפצה עימו בוטל- לא יפוצה
בית המשפט: הקפדה יתרה על העדפת תוצרת הארץ במכרזים
בית המשפט: "מכולה" = מכולה 04 רגל
בית המשפט: לא הוכח הסכם בלעדיות ולכן לא יינתן צו מניעה נגד יבוא מתחרה
העליון: סכסוך בין מפיצים מתחרים ימתין להכרעה בתביעת מפיץ נגד יצרן
ביהמ"ש: ביטול אישור כשרות למוצר מזון לא מצדיק תביעה ייצוגית
הדרך להיות מאושר עוברת ברשות המסים
בית המשפט: לא יינתן הישבון על גרוטאות ברזל שמקורן בכלי רכב
האיחוד האירופי מחריף את הסנקציות נגד רוסיה בתחום הסחר הבינלאומי
עיכבון של סחורות בידי סוכן אוניה
עוסקים ויבואנים שימו לב - מסלול אכיפה וענישה חדש ומרתיע בחוק הגנת הצרכן
עדכון ליבואנים: גם רשות המכס מבקשת לעיין בתיקים משפטיים
בית המשפט העליון: מוביל אווירי לא חייב להמשיך להטיס קופים לניסויים רפואיים
בג"צ: המדינה לא רשאית להתערב בניהול מתקני הסגר פרטיים
מחסן יפצה יבואן בגין נזק למטען עץ
הודעה על יצוא חומר מסוכן צריכה להימסר מראש
הממונה על הגנת הצרכן- התובע, השופט והתליין ?
הגברת התחרות וייעול הליכי הייבוא - על הסיכון בחריגי שיקול הדעת
נדחתה בקשה לייצוגית בגין ייחוס סגולות ריפוי למוצר דבש
העסקת שחקן כדורגל זר מהווה "יבוא" נכס בלתי מוחשי החייב במע"מ
קיזוז כספים
ניתן למסור תביעה נגד חברה זרה לחברת הבת שלה בישראל
האם ניתן להכיר בחובות אבודים לצורך החזר תשלומי מע"מ, בלו ומס קניה
תביעה נגד מוביל יבשתי זר לא תידון בישראל
איסור ייחוס סגולות ריפוי למוצר מזון - עדכוני פסיקה
האם דרישת האיחוד האירופי לסימון מוצרים מההתנחלויות הינה חוקית?
רק באמריקה: קנסות של עשרה מליון דולר על יבוא בלתי חוקי של פרקטים מעץ
מתי יש לפצות יבואן בגין נזק שנגרם במהלך אחסנה?
בית משפט השלום בתל אביב: ניתן לתבוע מחסן מטענים מארה"ב בבית משפט בישראל בגין נזק שנגרם למטען
הזכות לפרטיות מול פומביות הדיון
הנמל לא יפוצה על נזק לציוד הרמה בשל פגיעת משאית
היבואן נגד מדינת ישראל
רשות ההגבלים העסקיים – יבוא אישי ככלי לקידום תחרות
בית המשפט הכיר ביבואנית רכב כנציגה רשמית של יצרנית הרכב לצורך הצגת כתב תביעה כנגדה
עידן גרעיני חדש והשפעותיו על חברות ישראליות גלובליות
עוד בנושא

עו"ד גיל נדל, עו"ד הילה וולגמוט

 

בפסק דין שניתן לאחרונה, נדונה עתירתם של יבואני רכב ביבוא אישי, אשר הסתמכו על חקיקה שנפלה בה טעות סופר, ועל פרקטיקה של רשות המכס ומשרד התחבורה שגם היא היתה שגויה, אלא שעל אף שבית המשפט הכיר בשרשרת הטעויות מצד המדינה, ואף הכיר בנזקי היבואנים, נדחתה העתירה, והיבואנים נותרו ללא מענה לנזקיהם.

 

סיפור המקרה:

 

מדובר ביבוא אישי של כלי רכב נרשמו בעבר לתנועה בדרכים במדינת חוץ.

 

על פי לשון תקנות התעבורה, יירשם ברישיונות הרכב מועד עלית הרכב לכביש  ברכב כאמור - "שנים עשר חודשים ממועד ייצור הרכב או ממועד הרישום לראשונה לתנועה בדרכים במדינת החוץ, המוקדם מבין השניים..".  

 

ואכן, עד לשנת 2011 יושמה התקנה האמורה כלשונה, היינו "מועד עליית הרכב לכביש" נקבע כמועד המוקדם מבין שניים אלה: המועד שהוא 12 חודשים ממועד ייצור הרכב, או המועד שהוא 12 חודשים מהמועד שבו הרכב נרשם לראשונה לתנועה בדרכים במדינת החוץ.

 

לטענת היבואנים, בתחילת שנת 2011 שינה משרד התחבורה מדיניות, ובמקום ליישם את לשונה הברורה של התקנה הנ"ל ולרשום כפי שנהגו עד עתה, החל משרד התחבורה לרשום כמועד עליית הרכב לכביש, ברכבים שיובאו בייבוא אישי, את המועד שבו הרכב נרשם לראשונה לתנועה בדרכים במדינות החוץ (ללא תוספת 12 החודשים), או את המועד שהוא 12 חודשים ממועד ייצור הרכב, המוקדם מביניהם.

 

שינוי זה במדיניות המדינה, ללא מתן הודעה מוקדמת וללא הוראות מעבר כלשהן פגע לטענת היבואנים בעקרון השוויון ובעקרון ההסתמכות של היבואנים שכלכלו צעדיהם ברכישת הרכב גם על בסיס מועד רישום עלייתו על הכביש.

 

בתגובה לעתירה, טענה המדינה, כי נפלה טעות סופר בתקנה וכי יש לקרוא את התקנה תוך השמטת האות "מ", המופיעה במשפט: "ממועד הרישום לראשונה לתנועה בדרכים במדינת החוץ".היינו, מועד עליית הרכב לכביש נקבע כמועד המוקדם מבין שניים אלה: המועד שהוא 12 חודשים ממועד ייצור הרכב, או המועד שבוהרכב נרשם לראשונה לתנועה בדרכים במדינת החוץ.

 

לטענת המדינה,  מדיניותה לא השתנתה מאז כניסתה של התקנה לתוקף באפריל 2008, וכי קיומם של מקרים בהם ברישיון הרכב נרשם מועד עליה על הכביש 12 חודש ממועד הייצור על אף שנרשמו לתנועה בחו"ל, מקורו בפרקטיקה שנהגה במכס אשר העביר למשרד התחבורה רק את נתון מועד הייצור ולא את נתון מועד עלית הרכב לכביש בחו"ל.

 

עוד טענה המדינה, כי במקרים בהם הועברו שני הנתונים על ידי המכס, יושמה הוראת התקנה כדבעי ומועד עליית הרכב לכביש נרשם כמועד המוקדם מבין השניים. לעמדת המדינה רק בתחילת שנת 2011 החל משרד התחבורה לדרוש את קבלתם של שני הנתונים, היינו גם את מועד ייצור הרכב וגם את מועד רישום הרכב לתנועה במדינת החוץ.

ומכל מקום, טענה המדינה אף אם נפלה טעות באופן בו יושמה התקנה בעבר, אין בכך כדי להקנות ליבואנים את הזכות כי טעות כאמור תיושם גם בעניינם.

 

פסק-הדין בעתירה:

 

בבוחנו את טענות הצדדים, החליט בית המשפט כי על פי תכלית החקיקה ונהלי משרד התחבורה, יש לפרש את התקנה כעמדת המדינה [יצוין כי  ב-30 לנובמבר 2011, כחצי שנה לערך לאחר שהוגשה העתירה, תוקן נוסח התקנה, כך שהאות "מ" הושמטה].

 

בית המשפט ציין כי היבואנים ניזוקו כתוצאה מהבנתם הלקויה את התקנה, תקלה שמקורה בטעות סופר בנוסח התקנה, אשר תוקנה רק כעבור שלוש שנים מיום שהותקנה. אולם, לא ניתן לפצותם בגין הנזק שנגרם להם באמצעות יישום מוטעה של הוראות התקנה, מה גם שיישום מוטעה של הוראות התקנה עלול להביא לפגיעה בצדדים שלישיים אשר אינם צד לעתירה, כאשר הלכה למעשה הם ירכשו רכב "ישן" יותר מהמצוין ברישיון הרכב.

לכן, דחה בית המשפט את העתירה, אך נמנע מלחייב את העותרים בהוצאות משפט, בשל הטעות בניסוח התקנה.

 

[עת"מ 38229-06-11 גבאי ואח' נ' מדינת ישראל, פסק-דין מיום 11.8.12, השופטת אגמון-גונן. ב"כ הצדדים- לעותרים- עו"ד יפה. למדינה- עו"ד עיני מפרקליטות מחוז תל-אביב (אזרחי)].

 

הערות:

 

לעמדתנו, פסק הדין אינו לוקח בחשבון את האפליה הקשה הקיימת בין יבואני רכב ביבוא אישי לבין יבואנים מסחריים, אפליה אשר מתעצמת כאשר מדובר ביבוא רכב הטעון רישיון יבוא, שכן טרם להגשת בקשה לרישיון יבוא – חייב היבואן האישי לרכוש את הרכב בחו"ל, דבר המחייב את הסוכנויות למכירת רכב בחו"ל לרשום את הרכב לתנועה שם.

 

כלומר, גם רכב חדש אשר נרכש על ידי יבואן ביבוא אישי – יירשם לתנועה בחו"ל. מאידך, רישום הרכבים בישראל ייעשה חודשים ארוכים לאחר רכישת הרכב בחו"ל מאחר ובפרק זמן שלאחר הרכישה יש להגיש בקשה לרישיון יבוא, שטיפול בה ע"י משרד התחבורה יכול לארוך חודשים ואף לאחר קבלת רישיון יבוא יש עוד להטעין את הרכב ולשלוח לישראל.

 

נוצר מצב בו מועד עלייתו לכביש של רכב ביבוא אישי נרשם בישראל כמועד רכישתו בחו"ל, אשר כאמור אינו משקף כלל את מצב הרכב  - שכן עד להגעתו לישראל יכול וחלפו חודשים רבים במהלכם לא נעשה ברכב כל שימוש לבד מרישום לתנועה בדרכים כנדרש על ידי משרד התחבורה [כתנאי לקבלת רישיון יבוא] ועל ידי סוכנויות הרכב הזרות,כמפורט לעיל.

 

היבואנים הסדירים לעומת זאת, אינם חייבים ברישום הרכבים לתנועה בחו"ל ויכולים לייבא את הרכבים לישראל מבלי שנרשמו כלל לתנועה בחו"ל.

 

לדוגמא, בעוד רכב שיוצר בינואר 2011 ויובא על ידי יבואן סדיר לישראל באוגוסט 2011, ונרכש על ידי לקוח בדצמבר 2011, כך שרק במועד זה נעשה בו שימוש, ירשם ברישיון הרכב מועד עלייתו לכביש בישראל בדצמבר 2011.

 

מנגד, הרי שרכב שיוצר בינואר 2011, ונרכש על ידי יבואן ביבוא אישי באוגוסט 2011, ואשר עד לקבלת רישיון יבוא ושילוח הרכב לישראל חלפו מספר חודשים, כך שהרכב הגיע לישראל בדצמבר 2011, ורק ממועד זה נעשה בו שימוש, במקרה זה יירשם מועד עלייתו לכביש באוגוסט 2011 [מועד הרכישה והרישום לתנועה בחו"ל], ללא קשר לשאלה מתי הרכב יובא בפועל לישראל, ועל אף שמיום רכישתו לא נעשה בו שימוש.

 

לדעתנו, תוצאה זו חותרת תחת תכלית פתיחת שוק יבוא הרכב בישראל לתחרות באמצעות יבוא אישי ומפלה  את היבוא האישי לרעה. מהאמור עולה גם כי אין פגיעה של ממש בצדדים שלישיים, אשר מקבלים מידע רלבנטי מרישיונות הרכב; מתי באמת עלה הרכב לכביש ולא מתי החל תהליך שינועו לישראל.

 

יצוין כי משרדנו טיפל בעתירה דומה עתירה דומה בבית משפט זה לפני כב' השופטת י' שיצר (עת"מ (ת"א) 46135-05-11 עמותת איגוד יועצי ונותני שירותים בתחום ייבוא אישי של כלי רכב לישראלנ' משרד התחבורה). אשר הורתה על העברת העתירה לדיון לפני בית המשפט העליון, על מנת שתידון יחד עם העתירה שהוגשה במסגרת בג"ץ 2262/11 מכשירי תנועה ומכוניות (2004) בע"מנ' משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בגדרה נתבקשו סעדים שונים בגין מספר מחדלים לכאורה של משרד התחבורה, רשות המיסים ומשרד התמ"ת בעניין רישום רכבים שיובאו ארצה ביבוא אישי. בחודש מאי, הושהה הדיון בבג"צ 2262/11, ובית המשפט הורה למדינה לשלוח הודעת עדכון בתוך 6 חודשים, ולאחריה יחליט בית המשפט כיצד העתירה תמשיך ותידון.